ישן 12-05-2011, 21:16   #1
רפי לין
בעל האתר, מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלרפי לין
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 10,697
ברירת מחדל משאבת דלק חשמלית

במכוניות עם מערכת הזרקת דלק, מותקנת משאבת דלק חשמלית טבולה בתוך מיכל הדלק והיא מופעלת חשמלית ע"י מחשב ההזרקה/ניהול מנוע.

כאן חתך ומבנה משאבת דלק חשמלית:


וכך נראית משאבת הדלק החשמלית:


ברוב המקרים, משאבת הדלק השמלית נמצאת בתוך מכלל בית מצוף שעון הדלק:


בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי לין לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 14-05-2011, 20:43   #2
כהן דורון
מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלכהן דורון
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: hadera israel
הודעות: 359
ברירת מחדל נוהל בדיקה לתקינות משאבה

למשאבת הדלק יש שלוש בדיקות תקינות:
1- בדיקת לחץ דלק שנעשית על צינור החלוקה למזרקים בעזרת שעון לחץ.
2- בדיקת ספיקה שנעשית על צינור ההחזרים למיכל הדלק
3- בדיקת מתח הזנה למשאבה תוך כדי פעולה.

1- בדיקת הלחץ בעזרת שעון לחץ דלק, בשעונים שמאפשרים "בדיקת חנק" למשאבה אני ממליץ לא לבצע בדיקה זו היות ואפשר כך לוודא הריגה סופית למשאבה ששסתום הביטחון שלה שלא עבד מעולם יפתח ולא יסגר.
2- בדיקת ספיקה יכולה להצביע על תקינות המשאבה על ידי בחינת הספיקה החוזרת של עודפי הדלק וזאת תחת לחץ עבודה. צ"ל כ 500-850 סמ"ק ב 30 שניות של הפעלת המשאבה כאשר צינור ההחזרים מופנה לבקבוק בדיקה במקום למיכל.
3- בדיקת מתח בכניסה למשאבה חשובה במיוחד כאשר מזהים ספיקה נמוכה. הרבה משאבות מוחלפות סתם בגלל שמגעי הממסר שרופים ולמשאבה לא מגיע ההספק החשמלי הדרוש לפעולתה התקינה.

כל הבדיקות צריכות להתבצע על ידי בעל מקצוע מוסמך, דלק זה לא משחק!
כהן דורון לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 18-05-2011, 22:09   #3
רועי גולני
משתמש וותיק
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
הודעות: 178
ברירת מחדל

לטעמי ולדעתי

כהן דורון ורפי לין מהווים נכס למי שבאמת מעיז ומתקן את ריכבו לבד .

ראוי לציין שממש כייף לקרוא כאן בפורום ,זאת בניגוד לפורומים אחרים לרכב שעסוקים הרבה בשטויות .

זו דעתי .

תודה לכל המשתתפים והמסבירים כאן .
רועי גולני לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 18-05-2011, 22:14   #4
רועי גולני
משתמש וותיק
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
הודעות: 178
ברירת מחדל

וכעת גם שאלה

מאחר ויש כמויות בלתי מבוטלות החוזרות למיכל ,האם עם הפעלת המנוע יש עבודה רצופה של המשאבה ?

או שהמחשב יודע להאט את מספר הסבובים שלה (אינוורטר) ?

כגולש כאן אשמח לראות גם משאבות מכניות לקרבורטורים וגם משאבות חשמליות לקרבורטורים ואם ניתן להוסיף חומר תאורטי .

תודה .
רועי גולני לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 18-05-2011, 22:18   #5
רועי גולני
משתמש וותיק
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
הודעות: 178
Cool

ציטוט:
פורסם במקור על ידי כהן דורון צפה בהודעה
למשאבת הדלק יש שלוש בדיקות תקינות:
1- בדיקת לחץ דלק שנעשית על צינור החלוקה למזרקים בעזרת שעון לחץ.
2- בדיקת ספיקה שנעשית על צינור ההחזרים למיכל הדלק
3- בדיקת מתח הזנה למשאבה תוך כדי פעולה.

1- בדיקת הלחץ בעזרת שעון לחץ דלק, בשעונים שמאפשרים "בדיקת חנק" למשאבה אני ממליץ לא לבצע בדיקה זו היות ואפשר כך לוודא הריגה סופית למשאבה ששסתום הביטחון שלה שלא עבד מעולם יפתח ולא יסגר.
2- בדיקת ספיקה יכולה להצביע על תקינות המשאבה על ידי בחינת הספיקה החוזרת של עודפי הדלק וזאת תחת לחץ עבודה. צ"ל כ 500-850 סמ"ק ב 30 שניות של הפעלת המשאבה כאשר צינור ההחזרים מופנה לבקבוק בדיקה במקום למיכל.
3- בדיקת מתח בכניסה למשאבה חשובה במיוחד כאשר מזהים ספיקה נמוכה. הרבה משאבות מוחלפות סתם בגלל שמגעי הממסר שרופים ולמשאבה לא מגיע ההספק החשמלי הדרוש לפעולתה התקינה.

כל הבדיקות צריכות להתבצע על ידי בעל מקצוע מוסמך, דלק זה לא משחק!
ניתן להבין מדבריך שריבוי תקלות ממסרים גורם להצפת המדפים במוסכים במשאבות שפורקו עקב דיאגנוזה לקוייה .

האם זה באמת המצב ,או ש... שנוקטים בשיטת המיחזור היעיל ....?

להזכירכם ...! פורום טוב הוא גם פורום המדריך את גולשיו להזהר מהונאות קטנות...וזו למעשה ההערה של דורון כהן . או שלא .
רועי גולני לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 19-05-2011, 00:48   #6
רפי לין
בעל האתר, מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלרפי לין
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 10,697
ברירת מחדל בדיקות משאבת דלק

המצב הוא דווקא הפוך.
בגלל שבהרבה מקרים לא מבצעים בדיקה נכונה ומקיפה של משאבת דלק לא מוצאים שהיא לא תקינה ולפעמים סתם מחליפים חלקים אחרים שאינם "אשמים" בבעיה או שלא מוצאים את מקור הבעיה ושולחים את הרכב כשהוא עדיין לא תקין.
ברור שמשאבת דלק שאינה תקינה לחלוטין ולא מספקת כלל דלק, מאתרים זאת בקלות.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי לין לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 20-05-2011, 10:29   #7
חיים יוד
מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלחיים יוד
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הודעות: 14
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי רועי גולני צפה בהודעה
וכעת גם שאלה

מאחר ויש כמויות בלתי מבוטלות החוזרות למיכל ,האם עם הפעלת המנוע יש עבודה רצופה של המשאבה ?

או שהמחשב יודע להאט את מספר הסבובים שלה (אינוורטר) ?

כגולש כאן אשמח לראות גם משאבות מכניות לקרבורטורים וגם משאבות חשמליות לקרבורטורים ואם ניתן להוסיף חומר תאורטי .

תודה .
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
כיום ברכבים חדישים (זה עדיין לא נפוץ) כחלק מבקרת ניהול אנרגייה ברכב יש למשאבת הדלק בקר משלה המחובר בתקשורת למחשב ניהול המנוע ובתנאים מסויימים המחשב יכול לתת לבקר הוראה להקטין את התדר למשאבה וכך להקטין את צריכת הזרם שלה - כמובן שסיבוביה קטנים עקב כך.
בברכה.
חיים יוד.
__________________
מכון הזרקות דלק וקרבורטורים
http://www.musach.co.il/details.asp?id=563
חיים יוד לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 20-05-2011, 10:34   #8
רפי לין
בעל האתר, מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלרפי לין
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 10,697
ברירת מחדל בקרת סיבובי משאבת דלק

וכתוצאה מהקטנת סיבובי משאבת הדלק כמובן שלחץ הדלק וכמותו המסופקת (ספיקה) ירדו
וזאת ממילא במצבים שבהם לא דרושה כמות דלק גדולה ממילא.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי לין לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 20-05-2011, 14:10   #9
רועי גולני
משתמש וותיק
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
הודעות: 178
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי רפי לין צפה בהודעה
וכתוצאה מהקטנת סיבובי משאבת הדלק כמובן שלחץ הדלק וכמותו המסופקת (ספיקה) ירדו
וזאת ממילא במצבים שבהם לא דרושה כמות דלק גדולה ממילא.
בברכה - רפי לין
אם כך מה עדיף ?
להחזיר עודפים במעבר עוקף למיכל ? או להאט ספיקה על ידי הורדת סלד כפי שהסביר חיים יוד ?
רועי גולני לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 20-05-2011, 17:28   #10
חיים יוד
מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלחיים יוד
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הודעות: 14
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי רועי גולני צפה בהודעה
אם כך מה עדיף ?
להחזיר עודפים במעבר עוקף למיכל ? או להאט ספיקה על ידי הורדת סלד כפי שהסביר חיים יוד ?
שלום רועי.
אני לא מבין את השאלה - אין פה עדיפות .
במע' הזרקת סעפת כיום אין החזר עודפים (הוא פנימי במיכל) ולא שולטים על הלחץ דרך העודפים.
המע' היחידות שבהן העודפים נשלטים הן בהזרקת בנזין ישירה בבנזין ,ומסילה משותפת בדיזל.
שאלת האם קיימת בקרה או שליטה על הספק משאבות הבנזין כיום ועניתי שכן וכיצד.
קו עודפים בבנזין הוא בעייתי - מייצר אדים וזיהום אוויר ולכן היצרנים נמנעים ממנו כיום והקו הוא בלחץ קבוע מווסת מתוך מיכל הדלק.
בברכה.
חיים יוד.
__________________
מכון הזרקות דלק וקרבורטורים
http://www.musach.co.il/details.asp?id=563
חיים יוד לא מחובר   הגב עם ציטוט
תגובה

הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח נושאים חדשים
אתה לא יכול להגיב להודעה
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

BB code פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] פועל
קוד HTML כבוי

קפיצה לפורום


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 23:18.

מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך. מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה. הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות. בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

מוסכים מצברים פחחות וצבע אביזרים לרכב חשמל רכב דיאגנוסטיקה לרכב מיזוג אויר לרכב צמיגים מוסך מכונאות כתבות ומאמרי רכב פורום רכב פורום טכני לרכב רכב למכירה

מצברים לרכב מוסך מורשה צביעת רכב