אופן פעולה: עם מתן פקודת התנעה לסולנואיד ההתנעה 6 מוזנים זוג סלילים בתוכו סליל משיכה וסליל החזקה. במצב זה משתלב השינן 2 בעזרת מזלג השילוב בגלגל השינים של המנוע (לא מוצג) ובאותו הזמן מתבצע חיבור חשמלי של זרם גבוה מהמצבר דרך מפסק זרם גבוה שממוקם בתוך בית הסולנואיד 2 הזרם החשמלי עובר דרך הפחמים לסלילי העוגן 3 וסלילי השדה 4 וחזרה למצבר דרך גוף המתנע.
תקלות אופיניות:
1- שומעים "קליק" ואין התנעה = פחמים שחוקים או תפוסים , לפעמים מכה של פטיש עוזרת אבל אז חייבים לפנות לחשמלאי להחלפת המתנע.
2- רעשי גריסה בזמן ההתנעה = גלגלי שיניים שחוקים או שבורים, לפנות לחשמלאי או מוסך לטיפול בבעיה.
3- מתנע בקושי מסובב את המנוע = פחם בודד או קפיץ בודד שבור או מצבר חלש או בעיית נפילות מתח בין המצבר למתנע, לפנות לחשמלאי לאתר את מקור הבעייה.
כיום כמעט ולא משפצים מתנעים "על הרכב" אלא מחליפים את המתנע במשופץ או חדש ומזדכים על המתנע הישן שהולך לשיפוץ וזאת על מנת לחסוך את הזמן שהרכב יהיה מושבת.
יש לזכור שרכב אוטומטי לא ניתן להנעה בדחיפה ולכן אסור להזניח בעיית מתנע, על פי חוקי מרפי הוא יפסיק לעבוד לגמרי בדיוק כשתצתרכו את הרכב הכי הרבה!
תודה לך על המאמר ,רק אם כבר מביאים את הכתבה לציבור רצוי להוסיף הערה חשובה שהיא גם קריטית לסטרטרים בעלי מערכות הפחתה .
מקובל לחשוב בסטרטרים מהדור הישן שדפיקות קלות מזעזעות את הפחמים והרכב מניע ,אכן זה נכון ומאוד עוזר לפעמים , אבל....
הזהרו לא לדפוק על סטרטרים מהדור החדש עם מערכות ההפחתה ודומיהם ,דפיקות כאלו על מעטפת הסטרטר עשויה בנקל להשבית את חייו של המנוע החשמלי שלו .
ראו הוזהרתם !
באותה נשימה אני רוצה לומר שהכתבות שאתה מביא לכאן לפורום הם פשוט מעולות ויש הרבה מה ללמוד למי שאינו מתמצא ,מלבד אתר ג'יפולוג אין ברשת הישראלית אתר רציני מקצועי וטכני ,יש אחרים אבל משוטטים בהם המון צעירים עם שאלות שטותיות ,כאן באתר יש רצינות ומקצועיות ואני נהנה להיות שותף בפורום זה .
יש מוסכים ששומרים במחשבם את הכתבות האלו וכך קל להם להמחיש ולהראות
ללקוח את התקלה שבמכלל או בחלק מסוים במכוניתם.
צריך להפיץ ברבים את הפורום הזה ואת השימושיות שבו.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי, שלום ותודה על ההסבר המפורט.
לצערי עדיין לא הבנתי, מה גורם לשינן(2) לחזור למקומו בסיום העבודה ולהשאר שם.
יש בידי סטרטר שפרקתי , השינן נע ע"ג הציר באופן חופשי ללא קפיציות , במצב זה השינן יכול לפגוע בגלגל השיניים של המנוע בזמן נסיעה.
איציק.
מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך.
מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה.
הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות.
בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.