בדיקת לחץ למערכת פליטה
על מנת לוודא שמערכת הפליטה אינה בונה לחץ הפוך שחונק את המנוע ניתן לבצע את הבדיקה הבאה:
1 - מפרקים את חישן החמצן הקדמי, ומרכיבים שעון לחץ 0-5 PSI (שעון מיוחד).
2 - מניעים את המנוע ומעלים סל"ד ל 3000 סיבובים לדקה.
3 - לחץ מערכת הפליטה חייב להיות פחות מ 1.25PSI
לחץ גבוה מהערך הנתון מעיד על היצרות מעברי הממיר הקטליטי או דודי ההשתקה. לעיתים הלחץ כה גדול שהשעון קופץ למקסימום מייד לאחר ההתנעה, במצב כזה אסור להעלות סל"ד ומערכת הפליטה סתומה באופן חמור!
לחץ נגדי בסעפת הפליטה גורם לשסתומי הפליטה להכנע ולהחזיר גזים שרופים לצילינדרים הנמצאים בתהליך היניקה. התופעה כאילו שסתום EGR תפוס פתוח.
לא להתעצל לבצע בדיקות אלו כאשר יש תקלות זיוף מנוע או תקלות הקשורות לשסתום EGR או תלונות לקוח של אובדן כוח מנוע.
|