ישן 20-07-2017, 23:10   #1
רפי לין
בעל האתר, מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלרפי לין
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 10,502
ברירת מחדל ההיסטוריה של פיאט 124

באדיבות חן פרחי
בשנת 1961 הציגה פיאט האיטלקית את ה 1300\1500, מכונית משפחתית בינונית בגודלה, שהחליפה את ה 1400 המיושנת.
ה 1300\1500, יחד עם ה 1100D סימלו מהפך עיצובי בפיאט, כשעברו מהעיצוב העגלגל שאיפיין את מכוניות שנות ה 60', לעיצוב רבוע ומודרני יותר.
המכונית החדשה היתה פשוטה יחסית מכאנית, אך נהנתה מהספקי מנוע גבוהים מעט מהמקובל לתקפותה, מה שהקנה להן ביצועים טובים למדי ואופי לטיני נמרץ.
ה 1300\1500 זכו להצלחה מכובדת וכך גם ה 1100D, אך לקראת אמצע שנות ה 60' החליטו בפיאט על פיתוח דור חדש של מכוניות, והחל לתכנן יורשת לשניהן.
עיצוב המכונית החדשה בוצע ע"י פיאט עצמם, והיה רבוע ופשוט, ללא יומרות מיוחדות.
גם עיצוב הפנים היה פשוט יחסית, עם לוח מחוונים רוחבי, כמקובל בפיאט באותה תקופה.
התכנון המכאני לעומת זאת, היה מושקע הרבה יותר.
פיאט לא היו מעוניינים להשתמש עוד במנוע ה 1.2 של הפיאט 1100, שהיה מיושן, ולכן פיתחו מנוע חדש בנפח 1,197 סמ"'ק בעל ראש אלומיניום, שבעזרת מאייד וובר כפול סיפק 60 או 67 כ"ס מכובדים, כתלות ביחס הדחיסה.
תיבת ההילוכים נלקחה כמות שהיא מה 1300\1500, כשהפעם הוחלט שידית ההילוכים תצא מרצפת המכונית ולא תמוקם על מוט ההגה.
גם מערכת המיתלים שונתה, כשעצמות עצה כפולות קדמיות החליפו את המילתה הפשוט יותר ב 1300\1500 ואילו את הסרן החי האחורי בעל קפיצי עלים החליף סרן חי בעל קפיצי סליל ומוט פאנהרד, במבנה מודרני בהרבה.
החידוש הגדול היה בדמות מערכת בלמים שכללה 4 בלמי דיסק, פריט לא שגרתי באותם ימים, ומערכת בלימה כפולה.
המכונית החדשה עברה סדרת ניסויים מפרכים, ולאחר שהוכיחה עצמה, הוצגה ב 66' ונקראה 124, ופתחה עידן חדש בשמות מכוניות פיאט - עידן ה 1XX.
ה 124 הוצגה בסוף 66', ומיד לאחר הצגתה זכתה בתואר מכונית השנה 67', תואר שנחשב יוקרתי במונחי אותם ימים.


פיאט 124 ברלינה

המכירות היו מצויינות למן היום בו הוצעה לקהל הרחב, בעיקר בשל ביצועים טובים יחסית, מראה מודרני ותג מחיר נוח.
למרות ההצלחה הגדולה, פיאט לא שקטה על השמרים וכשנה לאחר הצגתה, הציגה את גרסת הסטיישן של המכונית, והחשוב יותר - את גירסת הספורט של המכונית שכונתה ספיידר, ועוצבה ע"י פיניפארינה.
הספיידר היתה מכונית ספורט דו מושבית יפיפיה שלא היתה בעלת קשר עיצובי לדגם המשפחתי, וגם הצד המכאני היה שונה.
ב 124 ספיידר הציגה פיאט לראשונה מנועים חדשים בעלי גל זיזים עליון כפול, שסיפקו הספקים מכובדים מאד לנפחם - 90 כ"ס למנוע ה 1.4 ו 100 כ"ס ממנוע ה 1.6, מה שהקנה למכונית הקלה יחסית ביצועים מצויינים.
גם התנהגות הכביש היתה מצויינת, למעט ההגה, שהיה כבד, מסורבל וחסר רגישות, כמו ב 124 הרגילה.
כשנה לאחר מכן, ב 67', הוצג דגם הקופה של המכונית, שהיה זהה מכאנית לספיידר , והציעה עיצוב נאה ואלגנטי ששולב בביצועים מצויינים.
בשני הדגמים, הספיידר והקופה, פיאט הציעה לראשונה תיבת הילוכים בת 5 הילוכים.
בסוף 68' הציגה פיאט גרסה משודרת ל 124 הסאלונית - הספיישל.
הספיישל עשתה שימוש במנוע גדול יותר, 1,438 סמ"ק עם הספק של 75 כ"ס, מגבר בלם ואלטרנטור שהחליף את הדינמו.


פיאט 124 ספיישל דור1

הספיישל נבדלה חיצונית מה 1200 בארבע פנסי חזית וקישוט בקורה האחורית.
ריבוי הגרסאות שנשאו את השם 124 בהחלט תרם להגדלת המכירות, והן היו מצויינות בכל קנה מידה.
בסוף שנת 70' הציעה יאט את ה 124 המשפחתית עם מנועי ה TC של הקופה וספיידר, וזו כונתה ספיישל T.
הספיישל T הציעה הספקים של 80 ו 95 כ"ס בדגמי ה 1.4 וה 1.6, ורמת גימור גבוהה יותר, שכללה תיבת 5 הילוכים ומד סל"ד.
באותה הזדמנות הוסיפה פיאט אופצייה לתיבה אוטומטית בדגמי הספיישל. התיבה היתה של GM שיוצרה בשטרסבורג, צרפת.
ב 70' הציגה פיאט את ה 128, משפחתית קטנה ומודרנית בעלת הנעה קדמית וגיר צידי, וכך איגפה פיאט את שוק המשפחתיות משני צידיו.
ה 124 על כל שלל גירסאותיה יוצאה לארה"ב, ובהצלחה לא מבוטלת.
במהל השנים נוסף מנוע חדש לספיידר ולקופה בנפח 1.8, ועם 109 כ"ס הציעה המכונית ביצועים מצויינים.
ב 70' הוקם מפעל הרכבה חדש בברית המועצות, והיצרנית החדשה, לאדה, חתמה הסכם עם פיאט להרכבת ה 124 בעיר טוליאטי.
ה 124 הורכבה גם בספרד ובמרוקו, וגם שם הפכה להצלחה גדולה.
ייצור ה 124 הופסק בסוף 75', אז הוחלפה ב 131 החדשה, שהציעה מראה מודרני בהרבה.
ייצור דגמי הספיידר נמשך עד סוף 85'.
ה 124 תזכר כמכונית טובה לזמנה, בעלת ביצועים טובים יחסית, אופי לטיני ואפילו אמינות טובה ותחזוקה פשוטה.
ה 124 יוצרה במדינות רבות הרבה מאד שנים לאחר שהופסק ייצורה באיטליה, מה שהפך אותה לאחת המכוניות הכי נמכרות בהיסטוריה המוטורית, וזה הישג יפה למכונית די צנועה.
בברכה - רפי לין
תמונות אצבע מצורפות
Click image for larger version

שם:  פיאט 124.jpg‏
צפיות: 353
גודל:  9.9 KB   Click image for larger version

שם:  פיאט 124 ספיישל.jpg‏
צפיות: 374
גודל:  49.9 KB  
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי לין לא מחובר   הגב עם ציטוט
תגובה

הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח נושאים חדשים
אתה לא יכול להגיב להודעה
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

BB code פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] פועל
קוד HTML כבוי

קפיצה לפורום


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 11:26.

מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך. מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה. הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות. בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

מוסכים מצברים פחחות וצבע אביזרים לרכב חשמל רכב דיאגנוסטיקה לרכב מיזוג אויר לרכב צמיגים מוסך מכונאות כתבות ומאמרי רכב פורום רכב פורום טכני לרכב רכב למכירה

מצברים לרכב מוסך מורשה צביעת רכב