חיישן החמצן משדר את נתוניו מתוך גזי הפליטה של המנוע, אל מחשב ניהול המנוע שמצידו מנסה לשמור על ערך מיטבי של תערובת אויר עם דלק (למבדא) שהכי פחות מזהם את האויר ויעיל ביותר לפעולת מנוע נכונה. יש 2 סוגים של חיישני חמצן, זירקוניה וטיטניום.
חיישן חמצן בסעפת הפליטה במנוע
יש מכוניות עם כמה חיישני חמצן וזאת לניטור טוב יותר של גזי הפליטה ולבקרה על הממיר הקטליטי ברכב.
חיישן החמצן מוברג לתוך צנור הפליטה ברכב במקומות שונים ולדוגמא:
וכאן סרטון המחשה לפעול חיישני החמצן (2) ברכב:
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
חיישן לחץ אבסולוטי (MAP SENSOR) חש את הלחץ (או תת לחץ-ואקום) בסעפת היניקה ע"י צנורית המחוברת אליו מהסעפת וכן הוא חש את לחץ האויר הסביבתי שמשתנה בהתאם לגובה או לטמפרטורה. החיישן משדר נתוניו אל מחשב ניהול המנוע מצידו משנה את זמני הזרקת הדלק בהתאם:
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
מד כמות אויר MAF SENSOR) - MASS AIRFLOW SENSOR) ממוקם על צנרת כניסת אויר למנוע, הנכנס לתוכו דרך רשתית סינון. בתוכו יש גם חיישן טמפרטורת חום האויר הנכנס וכך, לפי כמות האויר וחומו משדר החיישן את מסת האויר הזורם דרכו, אל מחשב ניהול המנוע:
וכאן הוא מסומן בעיגול אדום ברכב עצמו:
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך.
מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה.
הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות.
בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.