יש 3 סוגים של תיבות הילוכים אוטומטיות ברכב. 1. תיבה פלנטרית שהיא תיבת ההילוכים האוטומטית הרגילה הקלאסית. 2. תיבת הילוכים רציפה שבה אין החלפות הילוכים אלא באופן רציף משתנים כל הזמן יחסי העברת כוח המנוע אל גלגלי הרכב וזאת עי" רצועת גומי (מחוזקת) או שרשרת שנעה על פני 2 גלגלי קוניים שקוטרם משתנה. 3. תיבת הילוכים רובוטית שבה יש מצמד (קלאץ') אחד, או יותר, פנימיים עם החלפת הילוכים
לפי הצרכים כשכל זאת מבוקר מחשב.
כיום, כל תיבות ההילוכים האוטומטיות למיניהן משובצות חיישנים שונים של מהירות וחום ומבוקרות מחשב שהנו גם מקושר אל מע' ניהול המנוע כדי להשיג אופטימיזציה של החלפת הילוכים הטובה ביותר.
הלאה יוצגו תיבות ההילוכים האוטומטיות השונות.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך.
מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה.
הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות.
בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.