בניגוד למזגן ביתי,
מערכת המזגן ברכב הנה עצמאית ומע' החימום הפנימית ברכב הנה מע' עצמאית.
מע' החימום ברכב ניזונה במיים/נוזל קרור חמים ממנוע הרכב, שזורמים דרך רדיאטור חימום קטן, שנמצא בתוך בית מע' האורור/מזגן/חימום והמפוח הפנימי, שמשותף לשלושת הפעולות האלו, מפיץ את האויר דרך רדיאטור החימום הפנימי המחומם וכך מופץ אויר חם אל תוך חלל הרכב.
הפעלת החימום נעשית או ע"י הזזת דלתית פנימית המכוונת את האויר שיזרום דרך רדיאטור החימום החם או גם בנוסף ע"י הפעלת ברז חימום שסוגר או פותח מעבר לזרימת מיים/נוזל קרור חם ממנוע הרכב.
בתוך בית המערכות המשותף יש דלתיות המכוונות את האויר לפי רצון הנהג לכוון הגוף או למעלה לשמשה הקדמית או למטה לרגליים או לכמה אזורים ביחד.
בהרבה מכוניות מודרניות מותקנת מערכת אקלים, שהיא מופעלת ע"י יחידת בקרה אלקטרונית ממוחשבת (מחשב הפעלה) המקבלת נתוני טמפרטורה חיצונית, בתוך הרכב בכמה נקודות ואפילו את נתון עוצמת קרינת השמש.
יחידת הבקרה, לפי הטמפרטורה שקבע הנהג, מפעילה את דלתיות כיוון האויר, את מהירות המפוח הפנימי, את מע' החימום או המזגן או שתיהן ביחד וזאת בהתחשב בכל הנתונים הסביבתיים המשתנים.
עדיין יש גם אפשרות הפעלה ידנית רגילה לנהג לפי העדפותיו הוא ובהתעלמות מיחידת הבקרה הממוחשבת.
ברוב מע' האקלים האלו יש גם כפתור הפעלת הפשרת אדים מהירה, שהפעלתו גורמת ליחדת הבקרה הממוחשבת להפעיל את מזגן הרכב עם החימום הפנימי ומפשירי האדים החשמליים בשמשה אחורית ומראות צד תוך כדי הפעלת המפוח הפנימי במהירות הגבוהה ביותר.
כך מושגת הפשרת אדים מהירה מחלונות הרכב.
יש במע' האקלים כפתור הפעלה נוסף שכתוב עליו ECON) ECONOMY- חיסכון) והפעלתו מנתקת את פעולת מדחס המזגן וכך ניתן להפעיל רק את אורור הרכב עם המפוח הפנימי או רק את חימום פנים הרכב.
בברכה - רפי לין