ישן 28-05-2012, 15:53   #1
beetleman
משתמש ותיק
 
הסמל האישי שלbeetleman
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: מרילנד, ארה"ב
הודעות: 719
Lightbulb פרוייקט חדש: בניית מנוע מודל 1961

ובכן עכשיו שבניית המנוע הקודם הסתיימה, אני עובר לאתגר חדש שמקנן במוחי מזה זמן רב. לאחר שרכשתי שת החיפושית 1961 ולמדתי קצת אודות הדגם, גיליתי שהמנוע מאותה שנה היה שונה בחלק ממערכותיו מהמנועים שאנו מכירים ברוב החיפושיות היום.

ההבדל הבולט ביותר הוא שמערכת חימום תא הנוסעים ה"מודרנית" עוד לא הומצאה, והחימום נעשה ע"י הובלת אותו אוויר שמקרר את המנוע לתוך תא הנוסעים. אגב באותם שנים עוד היו לחיפושיות רק מנועי 1200.

אם תהיתם מה עושים שני הצינורות נייר הגדולים שיוצאים לכם מבית המניפה ויורדים כלפי מטה, הרי שהם "גונבים" חלק מהאוויר מבית המניפה, שמוזרם לחלל מחליפי החום, שם הוא מתחמם תודות לצנרת האגזוז העוברת דרכם, ומוזרם לתא במידה ופתחתם חימום. מעטים יודעים שגם אם לא פתחתם חימום, חשוב שהמערכת הזאת תהיה תקינה כי אז משמש האוויר הזה לקירור הראשים. שימו לב שבמערכת הזו האוויר שמגיע לתא הוא נקי (יחסית), כי רק התחמם במעברו על צינורות האגזוז. לכן המנועים שכולנו מכירים ידועים כ"מנועי אוויר צח" (Fresh Air Engine).

חזרה למנוע 1961 - כאן אין אוויר ייעודי לחימום - אין את היציאות ואת צנרת הנייר המוכרת. מכיוון שהאוויר שמשמש לחימום התא במקרה הזה הוא אותו אוויר שעבר על הצילינדרים כדי לקררם, מספיק שיש נזילת שמן או מעט גז פליטה - וכל תא הנוסעים מסריח... על כן ידועים המנועים עד 1963 כ"מנועי אוויר מצחין" (Stale Air Engine).

אז כן, למען המקוריות אני הולך לקחת את המנוע למצב פרימיטיבי יותר, ומסתכן בשאיפת גזים רעילים!...

הבדלים נוספים במנוע:
-מפלג רחב ללא קידום משקולות
-רגולטור מקובע על הדינמו
-קרבורטור צנוע 28PICT-30PICT
-מחליפי חום שונים
-דינמו צר
-משאבת דלק עם כניסה מוברגת
-טרמוסטט מפעיל טבעת במקום תריסים
-קדם חימום דרך פחית קדמית למחליף חום
-אגזוז שונה


מנוע אוויר צח (החל מאמצע 1963):



מנוע אוויר מצחין (עד אמצע 1963):



המטרה שלי:
__________________
בברכה,
איתן

מתגעגע לארץ המגבלות הבלתי אפשריות

הפרוייקטים שלי:
אז ככה באמצע החיים החלטתי לבנות מנוע
פרוייקט חדש: בניית מנוע מודל 1961
חיפושית מחלה קשה

נערך לאחרונה על ידי BigBug, 12-06-2012 בשעה 11:55
beetleman לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-05-2012, 15:55   #2
BigBug
מנהל פורום מ.החיפושיות
 
הסמל האישי שלBigBug
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: Zichron Yaakov
הודעות: 3,245
שלך הודעה דרך Skype™ אל BigBug
ברירת מחדל

ב ה צ ל ח ה

לדעתי יש לי מפלג כזה אני אבצע עליו חיפוש ואצלם לך אותו .
__________________
בברכה
Yossi~d

OLD VWS DON'T LEAK OIL - THEY JUST MARK THEIR SPOT
My Vw Beetle
BigBug לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-05-2012, 17:51   #3
רביבוס
משתמש וותיק
 
תאריך הצטרפות: May 2012
הודעות: 120
ברירת מחדל

בהצלחה,
מבחינתי, שרשורי שיפוץ\בניית מנועים תמיד מעניינים.
אל תשכח להציף בתמונות.

על אילו חלקים חשבת? מתכוון להחליף גם סט בוכ'\ציל'?
אם כן, אז בטח תפתח את הקייס ותחליף מייסבים של הקאמ\קראנק?
אם תחליף מייסבים של הקאמ\קראנק, לא כדאי ללכת על קאם "חם" יותר וקראנק מאוזן ?
ואם עשית את כל עבודת המנוע הנהדרת הזו, לא חבל שהוא יחנק עם מערכת יניקה ופליטה סטוק?

כל כך הרבה אופציות, כל כך מעט זמן\כסף
רביבוס לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-05-2012, 18:32   #4
טרנספורמר
ספר טכני מהלך
 
הסמל האישי שלטרנספורמר
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
הודעות: 933
ברירת מחדל

יווופפפפפיייי, יש למה לצפות. עוד שיפוץ מעניין.
בהצלחה.... וגם אני מצפה להמון תמונות, תצלם חופשי.. הפילימים עלי :-)
תעשה כמו תמונות בשחור לבן עם שפם ושביל בצד בשיער בשביל האותנטיות

בדגם הזה אין מיסבים בקאמשאפט למיטב ידעתי. לכן צריך לבדוק מצב הבלוק טוב טוב אחרי פירוק לפני שממשיכים.

דוד נא לא לכתוב בשורת הנושא בתגובה להודעה להבדיל מכתיבת שרשור חדש .
הכתיבה שם גורמת לבלבול מערכת החיפוש באתר , תודה .

נערך לאחרונה על ידי BigBug, 28-05-2012 בשעה 20:51
טרנספורמר לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-05-2012, 20:01   #5
~shay~
משתמש וותיק
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: נתניה
הודעות: 981
ברירת מחדל

איתן שיהיה בהצלחה ! אין ספק שתצליח כל עוד אתה ממשיך להיות צמוד להוראות יצרן כמו במנוע השני שבנית!
~shay~ לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-05-2012, 21:01   #6
vwMaster
משתמש וותיק
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: חיפה
הודעות: 422
ברירת מחדל

שיהיה בהצלחה.

אם אתה צריך את הספייסרים נחושת בין הצילינדרים לראש מנוע, יש לי.
vwMaster לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-05-2012, 07:29   #7
rat
משתמש וותיק
 
הסמל האישי שלrat
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
הודעות: 139
ברירת מחדל

בהצלחה.....
rat לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-05-2012, 08:20   #8
VW~Beetle
משתמש
 
הסמל האישי שלVW~Beetle
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: far far away
הודעות: 67
ברירת מחדל

beetleman לאור קריאת השרשור שלך לבנייה של מנוע ה1600
אני מבין שהמנוע הזה הולך להיות מושקע ברמות .
אני מצפה בקוצר רוח .
כל הכבוד על ההשקעה ובמיוחד על השיתוף
תענוג לקרוא ולהחכים .
__________________
** כל כאלב ביג'י בונזו
VW~Beetle לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-05-2012, 18:13   #9
beetleman
משתמש ותיק
 
הסמל האישי שלbeetleman
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: מרילנד, ארה"ב
הודעות: 719
ברירת מחדל

תודה לכולכם, כיף לדעת שיש עניין בשגעונות שלי

אז בזמן שהייתי עסוק בבניית המנוע הקודם, מאחורי הקלעים הייתי גם עסוק באגירת כל החלקים לפרוייקט הזה. מיותר לציין כי בארץ לא ניתן להשיג שום דבר ממה שהייתי צריך, שכן הרוב המוחלט של המנועים הם "מודרניים".

שיטוטים אינסופיים באיביי ובסמבה, אינספור מו"מים עם מוכרים מרחבי הגלובוס, עד אפילו שכנועים והדרכה כיצד לשלוח אלי...

את הכסף הפסקתי לספור מזמן, במכס כבר שומרים לי חנייה, ובמשרד התחבורה מכירים אותי בשמי הפרטי! בקיצור סיפור לא מומלץ למי שרוצה לשמור על כיסו ושפיותו.

הנה החלקים העיקריים שאספתי. כל החלקים מקוריים ונכונים לשנים 1961-1962. יש עוד המון קטנים (שאי אפשר בלעדיהם) כגון פלטינה מתאימה, צינור נחושת עם הברגה למשאבת דלק, צנרת קדם חימום, ועוד.

בית מניפה ומאוורר


מפלג ZV/PAU 4 R 5


קרבורטור 30PICT-1
__________________
בברכה,
איתן

מתגעגע לארץ המגבלות הבלתי אפשריות

הפרוייקטים שלי:
אז ככה באמצע החיים החלטתי לבנות מנוע
פרוייקט חדש: בניית מנוע מודל 1961
חיפושית מחלה קשה
beetleman לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-05-2012, 18:16   #10
beetleman
משתמש ותיק
 
הסמל האישי שלbeetleman
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: מרילנד, ארה"ב
הודעות: 719
ברירת מחדל

משאבת דלק


אגזוז מתאים (הכניסות ארוכות מהרגיל)


פחית אחורית מקורית ללא חורים


מחליפי חום וטבעת וויסות אוויר
__________________
בברכה,
איתן

מתגעגע לארץ המגבלות הבלתי אפשריות

הפרוייקטים שלי:
אז ככה באמצע החיים החלטתי לבנות מנוע
פרוייקט חדש: בניית מנוע מודל 1961
חיפושית מחלה קשה
beetleman לא מחובר   הגב עם ציטוט
תגובה

הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח נושאים חדשים
אתה לא יכול להגיב להודעה
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

BB code פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] פועל
קוד HTML כבוי

קפיצה לפורום


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 18:08.

מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך. מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה. הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות. בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.

מוסכים מצברים פחחות וצבע אביזרים לרכב חשמל רכב דיאגנוסטיקה לרכב מיזוג אויר לרכב צמיגים מוסך מכונאות כתבות ומאמרי רכב פורום רכב פורום טכני לרכב רכב למכירה

מצברים לרכב מוסך מורשה צביעת רכב