ובכן עכשיו שבניית המנוע הקודם הסתיימה, אני עובר לאתגר חדש שמקנן במוחי מזה זמן רב. לאחר שרכשתי שת החיפושית 1961 ולמדתי קצת אודות הדגם, גיליתי שהמנוע מאותה שנה היה שונה בחלק ממערכותיו מהמנועים שאנו מכירים ברוב החיפושיות היום.
ההבדל הבולט ביותר הוא שמערכת חימום תא הנוסעים ה"מודרנית" עוד לא הומצאה, והחימום נעשה ע"י הובלת אותו אוויר שמקרר את המנוע לתוך תא הנוסעים. אגב באותם שנים עוד היו לחיפושיות רק מנועי 1200.
אם תהיתם מה עושים שני הצינורות נייר הגדולים שיוצאים לכם מבית המניפה ויורדים כלפי מטה, הרי שהם "גונבים" חלק מהאוויר מבית המניפה, שמוזרם לחלל מחליפי החום, שם הוא מתחמם תודות לצנרת האגזוז העוברת דרכם, ומוזרם לתא במידה ופתחתם חימום. מעטים יודעים שגם אם לא פתחתם חימום, חשוב שהמערכת הזאת תהיה תקינה כי אז משמש האוויר הזה לקירור הראשים. שימו לב שבמערכת הזו האוויר שמגיע לתא הוא נקי (יחסית), כי רק התחמם במעברו על צינורות האגזוז. לכן המנועים שכולנו מכירים ידועים כ"מנועי אוויר צח" (Fresh Air Engine).
חזרה למנוע 1961 - כאן אין אוויר ייעודי לחימום - אין את היציאות ואת צנרת הנייר המוכרת. מכיוון שהאוויר שמשמש לחימום התא במקרה הזה הוא אותו אוויר שעבר על הצילינדרים כדי לקררם, מספיק שיש נזילת שמן או מעט גז פליטה - וכל תא הנוסעים מסריח... על כן ידועים המנועים עד 1963 כ"מנועי אוויר מצחין" (Stale Air Engine).
אז כן, למען המקוריות אני הולך לקחת את המנוע למצב פרימיטיבי יותר, ומסתכן בשאיפת גזים רעילים!...
הבדלים נוספים במנוע:
-מפלג רחב ללא קידום משקולות
-רגולטור מקובע על הדינמו
-קרבורטור צנוע 28PICT-30PICT
-מחליפי חום שונים
-דינמו צר
-משאבת דלק עם כניסה מוברגת
-טרמוסטט מפעיל טבעת במקום תריסים
-קדם חימום דרך פחית קדמית למחליף חום
-אגזוז שונה
מנוע אוויר צח (החל מאמצע 1963):
מנוע אוויר מצחין (עד אמצע 1963):
המטרה שלי: