27-04-2011, 11:13
|
#1
|
בעל האתר, מקצוען רכב
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 11,516
|
סליל שעון (או קפיץ שעון) לכרית אויר נהג
מכיוון שגלגל ההגה מסתובב, בנהיגת המכונית, מותקן מתחת לגלגל ההגה רכיב הנקרא
"סליל שעון" או "קפיץ שעון" (CLOCK SPRING).
רכיב זה, בדרך כלל, מתחבר אל מע' ידיות האתות/אורות/מגבים והוא נמצא מתחת לגלגל ההגה
ומסתובב איתו ויש לו מגעים חשמליים מסתובבים להעברת חשמל אל כרית אויר הנהג שבגלגל הגה וכן אל לחצן (או לחצנים) של הצופר שגם נמצא בגלגל ההגה.
כאן ניתן לראות את רכיב סליל שעון (המחבר הצהוב מתחבר אל כרית אויר הנהג):
ובתמונה המצורפת למטה פריסת כל המערכת:
A - כרית אויר נהג בגלגל ההגה
B - גלגל ההגה
D - סליל שעון
בברכה - רפי לין
|
|
|
27-04-2011, 11:25
|
#2
|
בעל האתר, מקצוען רכב
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 11,516
|
החלפת סליל שעון (קפיץ שעון) פגום
כשיש צורך בהחלפת רכיב זה אז יש מכוניות שבהן ניתן לרוכשו כרכיב בודד ויש מכוניות שבהן הוא נמכר ביחד עם כל מנגנון ידיות האורות, איתות ומגבים.
לצורכי החלפת הרכיב יש לפרק את כרית אויר הנהג, גלגל ההגה ולמקם בתיאום (לסנכרן) את הרכיב החדש עם מצב הגלגלים ברכב וזאת כדי למנוע את קריעת הסליל החדש עקב סבוב רב מדי שלו בגלל, התקנה לא מסונכרנת.
הערה - הטיפול הזה מצריך נקיטת אמצעי זהירות מחשש להפעלת פיצוץ כרית האויר שעלולה להיות מסוכנת.
בברכה - רפי לין
|
|
|
27-04-2011, 15:17
|
#3
|
מקצוען רכב
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: hadera israel
הודעות: 359
|
על מנת לחדד את הנושא
הרבה תקלות של "סליל כרית" מופיעים אחרי החלפת מסרק הגה, בגלל שהמכונאי לא נעל את גלגל ההגה במצב ישר לפני הפרוק. אז בבקשה לשים לב כאשר מחליפים מסרק הגה לנעול את ההגה ולהוציא את המפתח עד לסיום החלפת מסרק ההגה ולשים לב שמסרק ההגה ממורכז לפני ההרכבה.
|
|
|
28-04-2011, 19:47
|
#4
|
מקצוען רכב
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: המרכבה 15 חולון
הודעות: 24
|
כל הכבוד רפי על סדרת כתבות אלו המועילות לכל חובב רכב באשר הוא.
קבל ח"ח
אורן בן סימון
|
|
|
29-04-2011, 11:41
|
#5
|
בעל האתר, מקצוען רכב
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 11,516
|
איבחון תקלת סליל שעון
להלן הדרכים לאיבחון תקלת סליל שעון שבדרך כלל נובעת בגלל נורת בקרת כרית אויר דולקת
(כשהנורית בקרה דולקת קבוע, מערכת כריות האויר אינה פעילה גם במקרה תאונה).
1. כשנורית הבקרה דולקת וגם צופר המכונית אינו פועל, סליל כרית האויר קרוע וזה ברור מעצמו.
2. נורית הבקרה דולקת אבל הצופר פועל כרגיל - בבדיקת איבחון ע"י מחשב/סורק איבחון
תופיעה תקלה של קצר או נתק בכרית אויר נהג שבגלגל ההגה.
מחשב/סורק האיבחון מאתר רק נתק או קצר בין מחשב כריות האויר ועד לכרית אויר נהג עצמה.
שיטת צמצום האפשרויות הנה להסיר (לפי כל כללי הזהירות) את כרית האויר שבהגה ולחבר אל מחברה החשמלי נגד חשמלי מתאים שמדמה כרית אויר תקינה.
המאבחן מנסה למחוק התקלה ולהניע המכונית ולסובב ההגה לכמה כוונים מספר פעמים ואם הנורה עדיין דולקת או נדלקת אז התקלה היא בסליל השעון ואם הנורית אינה נדלקת יותר אז התקלה הנה בכרית האויר עצמה.
מכאן ניתן לראות שתמיד חשוב שמאחורי מחשב/סורק האיבחון יהיה גם אדם מיומן ושיודע לחשוב, לצמצם אפשרויות ולהעזר במידע טכני מתאים.
בברכה - רפי לין
|
|
|
01-01-2012, 07:37
|
#6
|
בעל האתר, מקצוען רכב
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 11,516
|
"סליל שעון"
כאן ניתן לראות "סליל שעון" מפורק.
בברכה - רפי לין
|
|
|
27-05-2013, 14:38
|
#7
|
משתמש טרי
תאריך הצטרפות: May 2013
הודעות: 1
|
בניה
מישהו יודע כמה צריך לעלות הסליל? רנו מגאן 2005
האם מומלץ לשים סליל חלופי במקרה של סליל קרוע?
|
|
|
30-06-2013, 11:15
|
#8
|
משתמש טרי
תאריך הצטרפות: Jun 2013
הודעות: 8
|
סליל שעון קרוע בפונטו סטילל 80 שנת 2000
ציטוט:
פורסם במקור על ידי רפי לין
להלן הדרכים לאיבחון תקלת סליל שעון שבדרך כלל נובעת בגלל נורת בקרת כרית אויר דולקת
(כשהנורית בקרה דולקת קבוע, מערכת כריות האויר אינה פעילה גם במקרה תאונה).
1. כשנורית הבקרה דולקת וגם צופר המכונית אינו פועל, סליל כרית האויר קרוע וזה ברור מעצמו.
2. נורית הבקרה דולקת אבל הצופר פועל כרגיל - בבדיקת איבחון ע"י מחשב/סורק איבחון
תופיעה תקלה של קצר או נתק בכרית אויר נהג שבגלגל ההגה.
מחשב/סורק האיבחון מאתר רק נתק או קצר בין מחשב כריות האויר ועד לכרית אויר נהג עצמה.
שיטת צמצום האפשרויות הנה להסיר (לפי כל כללי הזהירות) את כרית האויר שבהגה ולחבר אל מחברה החשמלי נגד חשמלי מתאים שמדמה כרית אויר תקינה.
המאבחן מנסה למחוק התקלה ולהניע המכונית ולסובב ההגה לכמה כוונים מספר פעמים ואם הנורה עדיין דולקת או נדלקת אז התקלה היא בסליל השעון ואם הנורית אינה נדלקת יותר אז התקלה הנה בכרית האויר עצמה.
מכאן ניתן לראות שתמיד חשוב שמאחורי מחשב/סורק האיבחון יהיה גם אדם מיומן ושיודע לחשוב, לצמצם אפשרויות ולהעזר במידע טכני מתאים.
בברכה - רפי לין
|
מה אם הצופר לא עובד, יש רעש מתוך ההגה ונורת התקלה כבויה? יכול להיות שפשוט הנורה עצמה שרופה או מנותקת? האם אם הנורה כבויה ותקינה, זה אומר שהכרית עדיין עובדת?
תודה,
מיקי
|
|
|
30-06-2013, 12:13
|
#9
|
בעל האתר, מקצוען רכב
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 11,516
|
נורת כרית אויר
ברוב הגדול של המכוניות, בהפעלת מתג ההצתה, נדלקות לכמה רגעים בלוח השעונים נורות כריות האויר ומע' ה ABS לצורכי בדיקה עצמית שלהן ואח"כ הן כבות.
אם במקרה זה נורת כרית האויר נדלקת במצב הראשוני לבדיקה, אז אם בנסיעה הנורה אינה נדלקת, א\ז אין תקלה במע' כרית האויר כולל ב"סליל השעון" במגעי כרית האויר.
לכן ברור שב"סליל השעון" יכולה להיות תקלה רק בצד של הצופר.
בכל מקרה צריך לבדוק זאת ביסודיות ע"י מקצוען ושיש לו גם ציוד בדיקה ואיבחון וידע מקצועי מתאים.
בברכה - רפי לין
|
|
|
30-06-2013, 12:32
|
#10
|
משתמש טרי
תאריך הצטרפות: Jun 2013
הודעות: 8
|
תודה רבה
אשמח גם להמלצות על חשמלאי רכב (אני מבין שלאחד כזה אני צריך לפנות) אמין ולא יקר.
|
|
|
הגדרות אשכול |
|
אפשרויות הצגת נושא |
תצוגה לינארית
|
חוקי משלוח הודעות
|
אתה לא יכול לפתוח נושאים חדשים
אתה לא יכול להגיב להודעה
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך
קוד HTML כבוי
|
|
|
כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 08:21.
מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך.
מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה.
הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות.
בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.
|
|